You are currently viewing Efektywna sprzedaż kosmetyków w modelu B2C – jak stworzyć swój sklep e-commerce?

Efektywna sprzedaż kosmetyków w modelu B2C – jak stworzyć swój sklep e-commerce?

Polski rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie. W 2020 r. Polacy dokonali zakupów online na wartość około 15,3 mld euro. Równie dynamicznie rozwija się branża kosmetyczna, która efektywnie wykorzystuje aspekt technologiczny w swojej działalności. Wzrost sprzedaży w kanałach e-commerce B2C stale rośnie.  

Perspektywa branży kosmetycznej

Badanie przeprowadzone przez Mobile Institute (na zlecenie Santander Bank Polska) wskazują na to, że firmy kosmetyczne najczęściej sprzedają swoje produkty w internecie z wykorzystaniem własnego e-sklepu lub platformy sprzedażowej. Około 37% sprzedaży natomiast odbywa się przez popularne marketplace’y. Ponad połowa badanych firm kosmetycznych deklaruje, że dynamikę obrotów online w 2020 roku na poziomie przekraczającym 15%. Czynnikiem najbardziej wpływającym na tą sytuację jest zmiana zachowań konsumentów podyktowana pandemią (wiele osób kupowało kosmetyki online). 

Jak podaje Business Insider – ponad połowa firm biorących udział w badaniu „E-commerce B2B – perspektywa branży kosmetycznej” uznała wdrożenie e-commerce za sukces, a za najważniejsze zalety wprowadzenia tego typu rozwiązania podają:

  • zwiększenie aktywności marketingowej,
  • wielokanałowość,
  • poszerzenie i uporządkowanie oferty,
  • funkcjonalność platformy.

Ponadto wyniki badań wskazały także najistotniejsze zalety rozwiązań e-commerce wskazane przez klientów. Wśród nich za najważniejsze użytkownicy e-sklepów podali:

  • dobry opis i jakość zdjęć produktowych,
  • cena,
  • promocje,
  • szybkość dostaw.

Własny e-sklep

Drogerie internetowe zyskują coraz więcej klientów. Szeroki asortyment produktów, łatwy sposób reklamowania oraz duży wybór zabiegów marketingowych pozwalających na wzbudzenie zainteresowania ze strony potencjalnych klientów – to wszystko sprawia, że dobrze wdrożone rozwiązanie e-commerce przekłada się na efektywną sprzedaż B2C. 

Jeśli zastanawiasz się, jak założyć sklep z artykułami kosmetycznymi, nie szukaj dalej. Ten przewodnik dzieli ten proces na pięć prostych kroków.

Gdy tylko podejmiesz te kroki, Twój sklep z artykułami kosmetycznymi będzie gotowy do uruchomienia.

  1. Opracuj motyw swojego internetowego sklepu z artykułami kosmetycznymi oraz zaprojektuj logo
  1. Zaprojektuj i zbuduj swoją platformę z wykorzystaniem popularnych CMS lub korzystając z usług specjalistów.

    Tworząc witrynę, zacznij od trzech głównych stron:

    • Strona główna
    • O nas
    • Kontakt
Gdy Twoja marka rozwija się w branży artykułów kosmetycznych, możesz utworzyć stronę z najczęściej zadawanymi pytaniami, portfolio i nie tylko. 
  1. Wybierz odpowiednią nazwę domeny dla swojej nowej strony internetowej.
  2. Zaopatrz swój sklep e-commerce swoimi produktami (lub usługami).
  3. Dotrzyj i połącz się z klientami (nie zapomnij o odpowiedniej promocji sklepu z wykorzystaniem mediów społecznościowych)

Kiedy rozwijałeś swoją markę kosmetyczną, spędzałeś czas zastanawiając się, co jest wyjątkowe w produktach i podejściu, które oferujesz. Użyj swojej strony, aby opisać to i poprawić swoje rankingi wyszukiwania w tym procesie. Marketingowcy nazywają proces poprawiania strony internetowej w wynikach wyszukiwania optymalizacją pod kątem wyszukiwarek (SEO). Aby zoptymalizować stronę twórz treści na swojej stronieUwzględnij słowa kluczowe lub pytania, których mogą szukać Twoi klienci. 

Zacznij sprzedawać w swoim internetowym sklepie kosmetycznym!