You are currently viewing Sprzedaż kosmetyków – B2B

Sprzedaż kosmetyków – B2B

Znaczącą większość rynku kosmetyków stanowią produkty sprowadzane z zachodu. Popularność tych produktów spowodowana jest ich wysoką jakością, którą pokochały tysiące konsumentów. Producenci zagranicznych kosmetyków oferują szeroki wybór produktów, które często wytwarzają z użyciem nowoczesnych technologii, opatentowanych formuł i surowców najwyższej jakości.  

Bardzo często zachodnie produkty kosmetyczne wyróżniają się nie tylko niesamowitym działaniem, które deklaruje producent, ale także niepowtarzalnymi kompozycjami zapachowymi i estetycznymi opakowaniami. 

Sprzedaż kosmetyków - od czego zacząć?

Na ogół hurtownicy sprowadzają do Polski te produkty, które za granicą cieszą się największym powodzeniem, tj. sprawdziły się już u wielu klientów na świecie. Wybór tego, gdzie zaopatrzyć sklep w kosmetyki, może być czynnikiem mającym decydujący wpływ dochodowość przedsięwzięcia. Istotnym jest więc wybranie wiarygodnego partnera biznesowego. Dzięki temu klienci Twojego sklepu otrzymają potrzebne produkty na czas oraz będą mieli możliwość wyboru produktów spośród zróżnicowanego asortymentu (co przekłada się na spełnienie ich oczekiwań oraz potrzeb w większym stopniu).

Hurtownia z kosmetykami jest jednym z najbardziej popularnych sposobów zaopatrzenia sklepu. Rynek oferuje nie tylko tradycyjne hurtownie stacjonarne, ale również coraz więcej hurtowni internetowych. W przypadku hurtowni stacjonarnych kluczową rolę odgrywa osoba będąca przedstawicielem hurtowni, ponieważ to ona zajmuje się kompletowaniem zamówień. W hurtowniach internetowych natomiast, zamówienia składa się za pośrednictwem stron www oraz dedykowanych platform. Wiele hurtowni posiada w swojej ofercie bardzo bogaty asortyment kosmetyków, co stwarza możliwość zaopatrzenia sklepu w produkty wielu zagranicznych producentów. Szeroka gama produktów jest o tyle istotna,  iż stwarza możliwość skorzystania z dogodnego rabatu czy opcji darmowej dostawy, jeżeli złożone zostanie zamówienie powyżej określonej wartości.

Dropshipping

Dropshipping to model biznesowy coraz częściej wykorzystywany,  zwłaszcza w sprzedaży internetowej. Model ten umożliwia wirtualne zatowarowanie sklepu – sprzedawanie towarów zamówionych od hurtowni, bez konieczności ich fizycznego posiadania, co sprawia, że właściciel sklepu jest odciążony z całego procesu logistycznego (np. magazynowanie towarów, wysyłka etc.). Przedsiębiorca może zatem skupić się na pozyskiwaniu klientów oraz dbaniu o długotrwałe relacje z nimi poprzez efektywną komunikacje (odpowiadanie na zapytania) i obsługę ewentualnych reklamacji i zwrotów.  Zarobkiem w dropshippingu jest marża, jaką indywidualnie sprzedawca ustali z hurtownią.

B2B w e-commerce

Jak podaje raport z badań przeprowadzonych przez Mobile Institute (na zlecenie Santander Bank Polska), firmy sprzedające w modelu B2B wskazują 4 główne powody stojące na za tym, by prowadzić swoją działalność z wykorzystaniem narzędzi e-commerce.

73% odpowiedzi jako pierwszy, najważniejszy powód wskazuje zdobycie nowych klientów. Drugim powodem dla przedsiębiorców była możliwość zwiększenia udziału w rynku, a zaraz za nim, na 3 miejscu – chęć sprostania nowym wymaganiom klientów. To właśnie ten czynnik postrzegany jest jako jeden z bardziej popularnych czynników wymuszających digitalizację firm. 58% badanych firm jako czwarty czynnik wskazało zwiększenie sprzedaży. Digitalizacja postrzegana jest przez 11% badanych firm, jako aspekt stwarzający możliwość sprzedawania na nowe rynki, w tym zagraniczne. Wyniki badań wskazują także na bardzo duży potencjał zagranicznej wymiany handlowej polskich przedsiębiorców – jedynie 6% firm deklaruje prowadzenie e-eksportu, co stwarza przestrzeń do dynamicznego wzrostu w tej kwestii.